شریعت گریزی با عنوان یار طریقتی

شریعت گریزی با عنوان یار طریقتی

اختلاط زن و مرد در این فرقه نسبت به سایر فرق صوفیه پر رنگ تر می باشد. در مجالس اویسیه، دختران و پسران به عنوان یار طریقتی با یکدیگر ارتباط دارند و به اردوهای مختلط می روند.

در فرقه اویسیه مسلمان بودن شرط نیست  برای همین مراعات احکام شرعی اسلامی هیچ الزامی ندارد.

علی‌ نادر عنقا،قطب حاضر(قطب چهل و دوم) در یکی از سخنرانی هایش در این باره چنین گفته است:

هنگامی که یک نوزاد به دنیا می‌‌آید، آیا او مسیحی‌، مسلمان، یا یهودی است؟ یا اینکه این القاب بعد از به دنیا آمدن کودک به او داده می‌‌شوند؟ مکتب طریقت اویسی شاه مقصودی آموزنده ثبات است، نه تغییر. 

علی‌ نادر عنقا، در کتاب تئوری `من` می‌‌گوید:

عرفان واقعیت دین می‌باشد و مقصود من از این کلام، شناخت خداوند در درون خویش و تسلیم شدن به او و عشق ورزیدن به او با عقل و دل‌ و جان می‌باشد تا جائیکه دگر غیر در میان نبوده و فقط معشوق باقی‌ باشد.”  [۱] اسلام در لغت به معنای‌ تسلیم است و مسلمان کسی‌ است که به طور کامل بر اساس علم و یقین تسلیم علم خداوند باشد.

مدتیشن و یوگا

فرقه اویسیه با روش های فرا روانی، متافیزیک و مدیتیشن، تصوف کهن را در قالبی مدرن ترویج می کند. امروزه مهم ترین شیوه جذب این فرقه برگزاری کلاس های مدتیشن و یوگا می باشد. این کلاس ها در تهران، مازندران و کرج و… برگزار می گردد.

در اویسیه یکی از روش های سیرو سلوک روش هایی شبه یوگا و مدتیشن است که با نام کلاس های تمرکز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود یکی از علل اصلی پیشرفت این فرقه در کشورهای غربی تاکید بر برگزاری این کلاسها می باشد هر ساله دوره های تمرکز به صورت سمینار و سفر هم برگزار می شود.

 

 


[۱] – Ali Nader Angha (2002), Theory “I”, M.T.O. Shahmaghsoudi®. p. 121. Print

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *