شیوه جذب فرقه قادریه

مهمترین شیوه جذب افراد در فرقه قادریه، انجام حرکات خارق العاده ای است که به عنوان معجزه و کرامت مطرح می شود. در صورتی که با کرامات و معجزات الهی هم خوانی و سنخیتی ندارد و این اعمال، توسط خدا ناباوران نیز انجام می شود. برخی از این اعمال از توانایی های فردی و برخی دیگر بر اثر ریاضت های شاقه و ارتباط با شیاطین حاصل می شود.

این اعمال شنیع و خلاف شرع به صورت های مختلفی انجام می شود :

۱_  فرد وسایل تیز از قبیل سرنیزه و شمشیر را ‌در قسمت‌هایی از بدنش فرو می‌کند؛ ‌این ابزار در نقاطی از بدن مانند گونه‌ها، زبان، سقف دهان،‌ نرمه‌ی گوش،‌ بازو، عضلات سینه، شکم و پشت فرو می‌رود.

۲ـ فرو کردن ‌خنجر در اطراف جمجمه و یا در استخوان جناغ و حتی کوبیدن آن با چکش

۳ـ خوردن شیشه و بلعیدن ‌اشیایی از قبیل  ‌لامپ‌های الکتریکی و تیغ‌ سلمانی (آرایشگری)

۴ـ مقاومت در برابر آتش؛ مثلاً قرار دادن ذغال یا آتش بر افروخته در دهان یا فرو بردن قطعه آهن گداخته‌ به دهان و نگاه داشتن آن با دندان

۵ـ مقاومت در برابر سموم مار و عقرب؛‌ چنان که برخی از مریدان دست خود را در برابر گزش مار و نیش عقرب قرار می‌دهند، ‌و یا زبان خود را مورد حمله نیش کژدم و مار نگاه میدارند، حتی در حالت خلسه سر مار و دم عقرب را در دهان گذاشته و فرو می‌برند.

۶ـ‌ مقاومت در برابر برق گرفتگی؛ که مرید بدن خود را در برابر جریانات الکتریکی قرار می‌دهد تا آنجا که بدن او نیز هادی الکتریسیته شده و با روشن کردن لامپ‌ها، دوام و جریان برق را نشان می دهند.

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *