اولین پیش همایش ملی «تصوف و شاخصه ها و نقدها» برگزار شد

اولین پیش همایش ملی «تصوف و شاخصه ها و نقدها» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برپا شده بود با سخنرانی اساتید حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه و دکتر سید یحیی یثربی و همچنین با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و سایر علاقمندان برگزار گردید. استقبال بالا و خارج از انتظار شرکت کنندگان از نکات قابل توجه این نشست بود.

این نشست با قرائت قرآن و سرود ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین پاکدل گزارشی درباره این همایش ارائه کرد.

وی گفت: تاکنون همایش های متعددی در زمینه فرق و ادیان برگزار شده است، ولی در زمینه آسیب های تصوف از ناحیه مراکز حوزوی همایشی برگزار نشده است.

دبیر علمی همایش ملی تصوف افزود: به همین دلیل تصمیم گرفته شد همایشی ملی در زمینه تصوف برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر نقد علمی باشد، باعث شکوفایی و رشد علمی می شود، عنوان کرد: به همین دلیل عنوان شاخصه ها و نقد ها برای همایش برگزیده شد.

در شاخصه ها باید مشخص شود که منظور از تصوف چه نوع تصوفی است و شاخصه های آن چیست.

حجت الاسلام و المسلمین پاکدل افزود:

پس از اعلام فراخوان مقاله تا کنون، ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

دبیر عملی همایش ملی تصوف افزود: هدف از برگزاری پیش همایش، همفکری و بررسی آراء و نظرات مختلف در مورد تصوف و شاخصه و نقد های پژوهشگران حوزه و دانشگاه و اساتید صاحب نظر در موضوع فرق و ادیان است.

وی همچنین تاکید کرد طلاب از سطوح عالی حوزه تا مدرسین درس خارج و دانشگاهیان از دانشجویان تا اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها نسبت به ارسال مقاله اقدام نموده اند. 

تصاویری از این نشست را در ذیل می توانید مشاهده کنید.

متن پیاده شده این جلسه و فایل صوتی آن در خبر بعدی روی سایت بارگزاری خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *