دیدار دست‌اندرکاران همایش ملی تصوف با آیت الله وحید خراسانی

آیت الله العظمی وحید خراسانی در این دیدار، پس از استماع گزارش فعالیت‌های انجام شده تصریح کرد: این کار بسیار مقدس است.

وی با بیان اینکه رفع شبهه از اهل مذهب، برای اهل علم، اهم مطالب است، افزود: به موسی بن عمران خطاب رسید اگر دو کار انجام دهی نزد ما از صد سال قیام لیل و صیام نهار محبوب تر است.

این مرجع تقلید ادامه داد: حضرت موسی متحیر ماند که این چه کاری است که برابر است با صد سال قیام لیل و صیام نهار؟

وی اضافه کرد: به کلیم الله خطاب آمد: ” تَرُدَّ آبِقاً عَنْ بَابِی، أَوْ ضَالًّا عَنْ فِنَائِی”. از تفسیر این دو جمله سوال کرد؛ خطاب آمد: بنده‌ی آبق و فراری، بنده‌ی گنه‌کار و متمرد است که او را توبه دهی؛و بنده‌ی گمراه کسی است که امام زمان خود را نشناسد و جاهل به شریعت باشد و او را به امام زمان مربوط کنی.

آیت الله العظمی وحید خراسانی گفت: لذا اهل علم باید قدر این دو نعمت را بدانند؛ ارشاد ضالّ، ردّ آبق. توجه دادن مردم به خدا و هدایت به ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه). امامی که بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء.

وی خاطرنشان کرد: عمده این است خود آقایان هر روز به قدری که میسر است قرآن بخوانند و به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) هدیه کنند؛ او کمک‌شان می‌کند. این مرجع تقلید گفت: خواندن قرآن هر روز و هدیه به او، همان جمع بین ثقلین است و هر کس این کار را انجام دهد، با امام‌زمان (علیه‌السلام)‌ خواهد بود و معیت با ولی عصر (علیه السلام)، معیت با جمیع انبیاء و ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است.

معظم‌له در پایان با آرزوی موفقیت برای حاضران خاطرنشان کرد: ان شاء الله در راه دفع شبهات از قلوب و فتح باب ارتباط با امام زمان (علیه‌السلام) سعی و تلاش کنید. الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا. این عمل شما بسیار مقدس است. اجر شما حساب ندارد، لا یعد و لا یحصی. ما دعاگوی همه شما هستیم. چون شما بدون تعارف سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *