نماینده آیت الله سیستانی: با رهنمودهای اهل بیت(ع) می توان از پیشبرد اهداف فرقه‌های انحرافی جلوگیری کرد

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران: با بهره گیری از رهنمودهای اهل بیت(علیهم السلام) می توان از پیشبرد اهداف فرقه‌های انحرافی جلوگیری کرد.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی با تشکر از دست اندرکاران «همایش ملی تصوف؛ شاخصه‌ها و نقدها» با تاکید بر لزوم روشنگری و نقد انحرافات فرقه های صوفیه گفت: اگر بتوانیم معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به مردم منتقل کنیم، بزرگ تر از آنها هم نمی توانند قدمی بردارند و اقداماتشان نتیجه ای معکوس برای آنها خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نماینده آیت‌الله سیستانی اظهار داشت: با توجه به وجود وسایل ارتباط جمعی، خوشبختانه از این طریق می توانیم معارف اهل بیت(علیهم السلام) را منتقل کنیم و در مقابل، دشمن می تواند از این راه به ما آسیب برساند و رخنه کند.

وی به اهمیت بهره گیری از معارف ائمه اطهار(علیهم السلام) پرداخت و افزود: ائمه(علیهم السلام) ما می فرمایند که «لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»؛ با همین معارف اهل بیت(علیهم السلام) اگر بتوانیم اینها را تفهیم و به مردم منتقل کنیم، برای ما کافی است و نه تنها صوفی ها، بلکه بزرگ تر از صوفی ها هم نمی توانند قدمی بردارند و اقداماتشان نتیجه معکوسی برای آنها خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار داشت: نمی دانیم که چگونه از معارف اهل بیت(علیهم السلام) بهره مند شویم و از فلان شخصیت اروپایی اسم می آوریم که اگر به عنوان شاهد اسم بیاوریم، عیبی ندارد اما با معارفی که ائمه اطهار(علیهم السلام) برای ما آورده اند، نیاز به چیز دیگری نیست و اگر همین ها را با روش مناسبی منتقل کنیم، اثرگذار خواهد بود.

* عرفان های کاذب از کلام اهل بیت(علیهم السلام) در راستای اهداف خودشان بهره می گیرند
رئیس موسسه آل‌البیت لاحیاء التراث با بیان این که عرفان های کاذب با تکیه بر کلام اهل بیت(علیهم السلام) اما با روش دیگری خواسته خود را به مردم تحمیل کنند، گفت: باید از کلام ائمه به صورت حداکثری استفاده کنیم و یکی از مشکلات ما این است که در برنامه ریزی هایمان خیلی ضعیف بودیم و از این رو نتیجه مناسب را نگرفته ایم.
وی با تاکید بر خطر تصوف در جامعه شیعی افزود: بیایید برنامه ریزی کنیم که معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به مردم منتقل کنیم که اگر این قدم را برداریم، بسیاری از مشکلاتمان حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خطاب به برگزارکنندگان همایش «تصوف، شاخصه ها و نقدها» ادامه داد: شما می توانید با برنامه ریزی دقیق این معارف را عرضه کنید و خدا به ما لطف کرده که ائمه اطهار(علیهم السلام) معارف سالیان سال ما را فراهم کرده اند، به شرطی که از این ها مطابق شرایط روز استفاده کنیم.

ایشان در انتها با تقدیر از دست اندرکاران همایش ملی تصوف شاخصه ها و نقدها گفت: ما دعا می‌کنیم و کمکی هم از دست ما بیاید مطمئناً در خدمتتان هستیم.

در ابتدای این دیدار نیز، حجت الاسلام والمسلمین واعظی “رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم” و حجت الاسلام والمسلمین سبحانی “رییس قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی” به صورت جدگانه به ارائه گزارش هایی از فعالیت های اخیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و همایش «تصوف، شاخصه ها و نقدها» پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی ضمن تبیین اهداف این همایش، به مقایسه تاریخ تصوف در شیعه و سنی پرداخت و تاکید کرد: برخلاف تصوف سنی که در طول زمان به آسیب‌شناسی و اصلاح خود پرداخته و با کلام و فقه و مسجد و مدرسه آشتی کرده است، فرقه‌های صوفیه در ایران روز ‌به روز از مسجد و مرجعیت فاصله گرفته‌اند و با پراکندن اندیشه‌های ضد اسلامی، زمینه لغزش و انحراف در جوانان را فراهم می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون امنیتی *